Tuesday, May 31, 2005

beklenti

Çok sevdiğim biriyle geçenlerde gelecek beklentilerimiz hakkında konuşmaktaydık. Bana "gelecekten en büyük beklentin nedir?" diye sordu ve ben de hiç düşünmeden (çünkü bu konu üstüne büyük bir soğukkanlılıkla düşünmüştüm önceleri) "3 kitap ve tanınmış dergilerde 20 makale yazmış olmak en büyük beklentim" dedim. Çok şaşırdı ama bana verdiği tepki beni daha da şaşırttı. "Hepsi bu mu? O zaman emin ol, çok kolay bir hayatın olacak" dedi. Beni o an kalbi çok katılaşmış bulduğu şüphesizdir. Aslında bazen ben de kendimi zaman zaman öyle bulmuyor değilim. Neden insanlarla ilgili daha sosyal düşlerim olmadığını sordu... Ben de insanların güvenilmeyecek kadar kaypak olduklarını, onlara yatırım yapmanın saçma olduğunu söyledim. Ayrıca, kitapları insanlardan çok daha güvenilir bulduğumu filan gibi şeyleri de ekledim. Yaşama karşı kitapları bu yüzden seçtiğimi soğuk soğuk ifade ettim. Şimdi bunları gerçekten ben mi söyledim acaba diye düşünüyorum; bazen söylediği sözlere yabancılaşıyor insan. Zira, aslında ben böyle biri değilim ama demek ki bazen kendimi bile şaşırtabiliyorum.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home